شهادتش تسلیت !
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



شهادتش تسلیت !
نوشته شده در یک شنبه 17 فروردين 1393
بازدید : 557
نویسنده : حسن عباسی

حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت علی (ع) نقل فرمود که : روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد. رسول خدا فرمود : چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند ؟ فاطمه (س) عرض کرد : او مرا نمی‌بیند ، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند . رسول خدا فرمود: { شهادت می دهم که تو پاره تن منی }

روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید : نزدیکترین حالات زن به پروردگارش کدام است ؟ اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه (س) رسید. فاطمه (س) فرمود : نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش بنشیند { و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد } وقتی رسول خدا (ص) این سخن را شنید ، فرمود: { فاطمه پاره تن من است }


امیرالمؤمنین
حضرت علی(ع)می‌فرماید: روزی رسول خدا از ما پرسید : بهترین کار برای زنان چیست ؟ فاطمه (س) پاسخ داد : بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند ، رسول خدا فرمود:{ فاطمه پاره تن من است }


روزی فاطمه زهرا
(سلام الله علیها) به اسماء فرمود : چه بد است این تخته‌هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است. اسماء گفت: من که در حبشه بودم ، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند. سپس اسماء با چوب خرما تابوتی لبه‌دار درست کرد و به فاطمه (علیهاسلام) نشان داد. حضرت فاطمه (س) بسیار خوشحال شد و فرمود : این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ای روی آن بکشند ، دیگر معلوم نمی‌شود مرده ، مرد است یا زن . و فرمود : پس از مرگم ، مرا در همین تابوت بگذارید.
 

حیا را از حضرت زهرا(س) بیاموزیم

حضرت موسی بن جعفر(ع)‌ از پدران خود نقل كرده كه حضرت امیرالمومنین(ع) فرموده: مردی نابینا از حضرت فاطمه(س) اجازه خواست كه به خانه او وارد شود، حضرت فاطمه(س) خود را پوشاند.

رسول خدا(ص) پرسید: چرا خود را از او پوشاندی و رعایت حجاب نمودی؟ او كه تو را نمی بیند؟

حضرت زهرا(س) فرمود:

اگر او مرا نمی بیند، من كه او را می بینم، به علاوه این مرد نابینا بو را كه استشمام می كند.

آنگاه پیامبر فرمود:

من گواهی می دهم كه تو پاره تن من هستی.

حضرت فاطمه(س) می فرمایند:

به پدرم گفتم: آیا اهل دنیا روز قیامت برهنه اند؟

پیامبر(ص) فرمودند: بلی، ای دخترم!

عرض كردم: آیا من هم برهنه ام؟

پیامبر(ص) فرمود: آری، شما هم، ولی آنجا كسی به كسی توجهی ندارد.

عرض كردم: چه قدر جای خجالت است آن روز مقابل خدای متعال.

هنوز خارج نشده بودم كه فرمودك اكنون جبرئیل آمد و به من گفت: ای محمد! به فاطمه(س) سلام برسان و بگو: به جهت حیا و شرمش از خدا، خدا وعده داد كه او را روز قیامت به دو حله از نور بپوشاند.

عدم غیرت ناموسی

می توان گفت دلیل بخشی از بی حجابی زنان در جامعه؛ عدم توجه مردان و رضایت آنها به بی حجابی ناموسشان است.

از زاویه دید غیرت می توان اینگونه نتیجه گرفت: اگر زنی بی حجاب است و خود را در جامعه نمایان می كند، علت آن را باید در بی غیرتی مردان جستجو كرد؛ چرا كه چنین مردانی به گونه ای به بد حجابی بانوان خویش حساسیت لازم را نشان نداده و پذیرفته اند كه زنانشان اینگونه در معرض دید شكارچیان گرسنه قرار گیرند.

اگر مردی دارای غیرت باشد، در نگهداری ناموس خود كوتاهی نمی كند و نمی پسندد ناموسش به عنوان طعمه و شكار شكارچیان ْوده قرار گیرد و همواره بیم آن دارد كه تیر زهرآلود شیطان های دو پا، شریك زندگی او را زخمی كند.

غیرت یعنی رشك بردن، حمیت، ناموس پرستی(ناموس دوستی) و غیرت به معنای كوتاهی نكردن در حفظ و نگاهبانی آنچه لازم و ضروری است، غیرت یعنی دفاع از محبوب در مقابل متجاوز.

ما سه نوع غیرت داریم : 1- غیرت دینی         2- غیرت مالی      3- غیرت ناموسی

كه در تعریف غیرت ناموسی اینگونه بیان می شود:

مرد تكیه گاه زن است، بر مرد لازم است كه از حرمت و كرامت بانوی خویش دفاع كند و یك لحظه از ارزش و كرامت بانوی خویش غافل نشود.

غیرت ناموسی بدین معناست كه مرد ناموس خود را از تیررس مردان نامحرم دور نگه دارد و نگذارد كه گردش های بی موقع فرجامی ناگوار را برای همسر او رقم بزند.

اهمیت غیرت

دین مقدس اسلام غیرت را به عنوان یك پدیده ارزشمند مورد توجه قرار می دهد به گونه ای كه پیامبر اكرم(ص) می فرمایند:

همانا غیرت نشانه ایمان است.

امام محمد باقر(ع) می فرمایند:

جمعی اسیر را خدمت پیامبر(ص) آوردند و پیامبر(ص) دستور قتل آنها را صادر نمود به جز یكی از انها.

مرد اسیر گفت: ای نبی خدا! چگونه مرا رها كردی از میان آنها؟

پیلمبر(ص) فرمود: جبرئیل از جانب خداوند آمد و گفت كه در تو پنج خصلت است كه خداوند و پیامبرش دوست دارند، كه از انهاست: غیرت سخت و زیاد نسبت به ناموست.

غیرت حضرت موسی(ع)

همانا حضرت موسی(ع) مردی غیرتمند بود، باكسی مصاحبت نداشت، به خاطر آنكه ناموسش دیده نشود (كسی را به خانه نمی آورد).
 




مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
mahdi در تاریخ : 1393/1/17/7 - - گفته است :
سلام دوست عزیز وبلاگت خیلی عالی بود نتونستم بدون نظر دادن بیرون برم واقعا خوشم اومد خسته نباشی اگه وقت کردی به وبلاگ من هم سری بزن خوش حال میشم

ممنون
پاسخ:پاسخ:سلام از نظر لطفتان سپاس گذارم براتون ارزوی موفقیت و خوشبختی دارم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: